Nieuws

Algemene ledenvergadering over het verenigingsjaar 2020/2021

Hierbij nodigen wij alle leden en vrijwilligers uit tot het bijwonen van de Algemene Ledenvergadering 2021 over het verenigingsjaar 2020/2021. Wij stuurden alle leden en vrijwilligers de volgende documenten per e-mail toe:

  • Onderstaande agenda.
  • De notulen van algemene ledenvergadering over het verenigingsjaar 2019/2020 d.d. 22/03/2021.
  • Het jaarverslag van het algemeen bestuur over het verenigingsjaar 2020/2021.
  • Een nieuw huishoudelijk reglement. Deze dient goedgekeurd te worden op de ALV.      

Heeft U vragen of opmerkingen dan kunt U deze sturen naar secretariaat@RohdaRaalte.nl

  • Ondersteunende leden en vrijwilligers hebben volgens de statuten geen stemrecht.

Agenda

1. Opening

2. Goedkeuring van de volgende stukken:

  • Notulen Algemene Ledenvergadering d.d. 22 maart 2021.
  • Jaarverslag 2020-2021 algemeen secretaris.

Voorgesteld wordt om de notulen en het jaarverslag goed te keuren. Graag Uw op- en/of aanmerkingen van tevoren aanleveren.

3. Mededelingen

4. Ingekomen stukken

5. Bestuursverkiezing

  • Het bestuur wijst erop, dat voor verkiesbare en herkiesbare bestuursleden in principe de termijn van 3 jaren wordt aangehouden, behoudens de situatie dat bestuursleden voortijdig aftreden.
  • De termijn van de algemeen secretaris is in 2021 volgemaakt. Rien van der Hooft stelt zich herkiesbaar maar hij geeft aan zich niet vast te leggen op een nieuwe termijn van 3 jaar.
  • De termijn van het bestuurslid voor accommodatiezaken is in 2021 volgemaakt. Frank van Rossum stelt zich herverkiesbaar
  • Het bestuur stelt voor de volgende functies en personen aan het algemeen bestuur toe te voegen:
  • Teamleider voetbalpromotie: Martijn Smit
  • Teamleider voetbalzaken: Wim Kieftenbeld
  • Teamleider wedstrijdzaken: vacant
  • Teamleider Rohda clubmensen: Björn Rekveld
  • Teamleider Media & communicatie: Cato Disselhorst *

* Cato Disselhorst geeft aan zich niet vast te kunnen leggen op een termijn van 3 jaar.

U kunt tegenkandidaten aanleveren tot ten minste 1 week voor de vergadering. Zulks een voordracht dient ondertekend te zijn door tenminste 10 stemgerechtigde leden.

Indien de vergadering akkoord gaat met de aanpassing van de functieomschrijvingen en de voorgestelde bestuursleden verkiest ziet het schema van aftreden er als volgt uit:

Functie: Aftredend: Huidige functionaris:
Recreatievoetbal senioren najaar 2022 Marloes Fuselier – Eikelboom
Voorzitter najaar 2022 Han Reinders
Teamleider wedstrijdzaken najaar 2022 vacant
Teamleider financiën & penningmeester najaar 2023 Frank Veldhuis
Teamleider voetbalpromotie najaar 2023 Martijn Smit
Teamleider Rohda clubmensen najaar 2023 Björn Rekveld
Teamleider facilitaire zaken & accommodatie najaar 2024 Frank van Rossum
Teamleider media & communicatie najaar 2024 Cato Disselhorst
Teamleider alg. zaken & algemeen secretaris najaar 2024 Rien van der Hooft
Teamleider voetbalzaken najaar 2024 Wim Kieftenbeld

Het schema van aftreden is aan de functie gekoppeld en niet aan het tijdstip van aantreden van de functionaris.

Wij vragen U, conform de statuten toestemming om het aantal bestuursleden op 10 vast te stellen.

Voor de goede orde delen wij u nog mee, dat overeenkomstig het bepaalde in artikel 12 lid 6 van de statuten, in de eerstvolgende vergadering van het algemeen bestuur de formele besluitvorming zal plaatsvinden over de onderlinge verdeling van de diverse bestuursfuncties.

6. Financiële stukken en stand van zaken

  • Jaarverslag penningmeester (Frank Veldhuis)
  • Begroting verenigingsjaar 2021-2022 (Frank Veldhuis)

Voorgesteld wordt het jaarverslag, de begroting en het accountantsrapport over het boekjaar 2020-2021 goed te keuren en vast te stellen.

Het jaarverslag en de begroting heeft vanaf 31 oktober tot en met 4 november 2021 in de bestuurskamer ter inzage gelegen.

Voor geïnteresseerde leden is er donderdag 4 november 2021 gelegenheid om vooraf geïnformeerd te worden over de jaarrekening en begroting. De penningmeester geeft hier een toelichting en men is in de gelegenheid om gedetailleerde vragen te stellen.

7. Contributie

  • Wij indexeren elk jaar de contributie aan de hand van het prijsindexcijfer voor de gezinsconsumptie en behoeven daarvoor volgens een besluit in de ALV van 11 november 2019 geen toestemming meer van de ALV te vragen.
  • In de vergadering van 22 maart 2021 is besloten om ingaande het seizoen 2021/2022 voor het verstrekken van trainingspakken een verhoging van € 7,50 voor spelende en trainende leden door te voeren. Als compensatie voor de Corona perikelen werd in deze vergadering tevens besloten om deze verhoging het 1e seizoen niet door te voeren en deze lasten voor rekening van de vereniging te laten komen.
  • Het bestuur vraagt toestemming om in juni 2022 te mogen besluiten om de trainingspakkenverhoging ook in het seizoen 2022/2023 achterwege te laten. Een en ander afhankelijk van de te verwachten resultaten over het seizoen 2021/2022. Een besluit hieromtrent zal uiterlijk 30 juni 2022 aan de leden kenbaar gemaakt worden.
  • Het bestuur vraagt toestemming om voortaan de Onder8 en F-league spelers uit te sluiten van de verhoging voor trainingspakken. Aan spelers die aan de interne competities van deze spelersgroepen deelnemen zal geen trainingspak meer verstrekt worden.

8. Huishoudelijk reglement
• Het huishoudelijk reglement van 22 november 2006 was tezamen met het addendum van 24 november 2014 niet actueel meer. Wij vragen Uw toestemming om beide documenten te vervangen door een nieuw huishoudelijk reglement.

9. Bouwplannen
• Wij brengen U op de hoogte van de ontwikkelingen rondom nieuwbouw en/of verbouwplannen.

10. Wat verder ter tafel komt
• Hier praten wij U eventueel nog bij over andere zaken die in de vereniging spelen.

11. Rondvraag

12. Sluiting

Namens het bestuur,
Rien van der Hooft, algemeen secretaris

Voor jou geselecteerd

Naar boven